Talent Marketing, best belangrijk
Waarom gaat er wel geld naar product marketing en niet naar talent marketing?
Dit is een vraag die veel organisaties zich zouden moeten stellen. Product marketing is belangrijk om de waarde van je product of dienst aan je klanten te laten zien. Maar talent marketing is minstens zo belangrijk om de waarde van je organisatie aan je medewerkers en potentiële kandidaten te laten zien.
Talent marketing is de manier waarop je je werkgeversmerk opbouwt en communiceert. Het gaat om het aantrekken, boeien en behouden van talent dat past bij je visie, missie en cultuur. Talent marketing helpt je om je te onderscheiden van je concurrenten, je reputatie te verbeteren en je medewerkers te motiveren en te binden.
Talent marketing is dus een investering die zich op lange termijn terugbetaalt. Het leidt tot een hogere kwaliteit van je personeel, een lager verloop, een betere klanttevredenheid en een hogere omzet. Talent marketing is geen kostenpost, maar een strategische prioriteit.
Daarom zou elke organisatie budget beschikbaar moeten stellen voor talent marketing (Employer Branding). Eigenlijk net zo veel of zelfs meer dan aan product marketing. Want zonder talent geen product, en zonder product geen klant.